har du en fråga?
Vanliga frågor
Här hittar du svar på några av de vanligaste ställda frågorna!
Order & Frakt
Beställningar skickas vanligtvis samma dag från vårt lager i Malmö, Sverige. Vi erbjuder spårbar frakt via PostNord med en leveranstid på 1-2 arbetsdagar.
Dessutom använder vår butik miljövänliga leveransmetoder för att minimera koldioxidavtrycket och främja icke-klimatpåverkande frakt.
Det finns dock en skillnad på behandlingstid och leveranstid, ibland kan alltså behndlingstiden vara upp till 2 arbetsdagar vilket gör att du ibland kommer att få din beställning inom 1-4 arbetsdagar, men detta händer endast då vi har mycket tryck.
Vi gör vårt bästa för att leverera ditt paket till dig så snabbt som möjligt!
Direkt när ditt paket har distubrerats från vårt lager får du en leveransbekräftelse mejlad till dig.
I den finns det två knappar, "Visa din order" och "Besök vår butik" tillsammans med ett spårningsnummer. Tryck på någon av knapparna för att spåra din order eller mata in spårningsnumret i PostNord appen.
Observera att det kan ta lite tid innan spårningsinformationen kommer.
Nej, tyvärr fraktar vi inte utomlands. MEN, ett av våra framtida mål är att frakta inom Euorpa och vi hoppas att detta blir en möjlighet inom en snar framtid!
Returer & Återbetalningar
Vi har 14 dagars returrätt som kunden bekostar på 69 kr samt returfrakten (dras ifrån återbetalningen), vilket innebär att du har 14 dagar på dig att begära en retur efter att du mottagit din vara.
Kostnaden tillkommer på grund av alltför flitigt bruk av gratis returer, extra kostnader och eftersom att vi tänker på miljön.
Ångerfristen börjar löpa den dag då du tar emot varan, inte när varan nådde ombudet.
För att vara berättigad till att returnera måste din vara vara i samma skick som du fick den, oanvänd, med etiketter och i originalförpackningen. Du behöver också kvittot eller köpebeviset. Vi accepterar inte returer av plagg med hår/damm eller dåliga odörer.
För att starta en retur kontaktar du oss på gardegrisch@gmail.com tillsammans med ditt ordernummer, vilket/vilka plagg du vill retunera och anledning till retur så löser vi det därifrån!
När du har kontaktat oss skickar vi dig en bifogad returetikett som du kan skriva ut samt instruktioner om hur du ska skicka ditt paket. Varor som skickas tillbaka till oss utan att först kontakta oss kommer inte att accepteras.
För mer info, läs vår Retur- och återbetalningspolicy.
Vi kommer att meddela dig när vi har tagit emot och inspekterat din retur och meddelar dig om återbetalningen godkändes eller inte.
Om den godkänns, återbetalas du för produkten automatiskt med din ursprungliga betalningsmetod inom 10 arbetsdagar.
Kom ihåg att det kan ta lite tid för din bank eller kreditkortsföretag att behandla och bokföra återbetalningen också. Om det har gått mer än 15 arbetsdagar sedan vi godkände din retur, vänligen kontakta oss på gardegrisch@gmail.com
Betalning
Vi erbjuder snabba, säkra och smidiga betalningsalternativ med Klarna, Visa, Apple Pay, Mastercard, Google Pay och Maestro.
Kommande betalningsalternativ är Swish, PayPayl och Shopifys egna betalningsmetod - Shop Pay.
Kundservice
Kontakta oss enkelt via vårt kontaktformulär, Instagram, TikTok, e-post eller chattbubblan i hörnet.
Vår e-postadress är gardegrisch@gmail.com och vi heter GardeGrisch på alla sociala medier, följ oss gärna!
Vi svarar oftast alltid inom 24 timmar, alla dagar i veckan, men när vi har högt tryck kan det ta lite mer än ett dygn att få ett svar!